torsdag 21 maj 2009

Hemfärd och klubbyte.

For igår hem till Sundsvall, skönt att komma hem och bli omhändertagen ibland. Fick även inatt en riktigt välbehövlig sömn, har blivit med sådant på slutet pga morgonstyrkor och läger. Precis vad kroppen behövde iaf, 13 timmar och en bra mycket piggare kropp och knopp idag!

Körde korta intervaller på Skönvik idag, kör efter en speciell bana där utan att riktigt kolla på tiderna så de blir exakt 90/30. I höstas lyckades jag iaf ligga runt 88-91 sekunder på intervallerna. Blev glatt överraskad idag när jag istället låg på 86-89. Låter inte mycket, men kör man 40 minuter ( 20st 90/30 ), så blir det rätt stor skillnad. Och ändå är jag inte alls tränad för tillfället medan jag i höstas var riktigt bra tränad. Tror mycket sitter i min förbättrade teknik vilket alltid är kul att få kvitto på. Motorn kommer under sommaren så ska ja sedan kunna pressa det där ännu mera.

Sen har jag också idag skrivit under för Åsarna IK. Jag har funderat, funderat och funderat. Har dock kommit fram till att det här blir det bästa för mig, jag känner att jag har gjort mitt i Alnö och söker nytt för att kunna utveckla mig ännu mera. Men Alnö kommer alltid finnas där, det var där jag började en gång i tiden. Och de har hjälpt mig enormt mycket genom tiderna. Bra rötter krävs för bra träd, och jag klättrar uppåt.

Skidhälsningar, Anton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar