onsdag 4 mars 2009

Snabba vändningar..

För två dar sen satt jag här med förhoppningar om JSM-guld, väntade på en formtopp efter den sista finslipningsveckan. Nu sitter jag här med halsont och förtvivlan, ska jag missa mitt andra JSM i rad pga sjukdom? Vore ju inte så skoj, har inte riktigt kastat in handduken ännu, men JSM är en vecka bort och det ser ganska mörkt ut. Har jag tur kan jag kanske hinna friskna till inför pursuiten som går i slutet av mästerskapen, men då kommer jag inte heller kunna göra mig själv riktigt rättvis. Tävling så tätt inpå sjukdom skulle dessutom kunna förstöra resten av säsongen, och det vill jag ju inte, jag har massa roligt kvar! Tänker inte kasta bort allt man tränat för på ett dåligt beslut.

Nej, det är bara att bita i det sura äpplet, inse att livet inte alltid går som man vill och se framåt. Jag har gjort min bästa säsong någonsin och en liten sjukdom ska inte stoppa mig. Har i alla fall definitivt inte slarvat med mitt C-vitamin intag nu idag och igår, har kurerat ganska hårt. Eller vad sägs om;

- 3-4 apelsiner/dag.
- Varma drycker med bland annat saft från 1-2 citroner.
- Ingefära och vitlök i kanske mindre rekommenderade mängder för gó andedräkt.
- Sjuhelvetes massa vatten.
- Gurglat saltvatten, whiskey.
- Riktigt gott med sömn, +10h/natt.

MVH Anton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar