söndag 1 mars 2009

Seger idag!

Det blev seger i dagens masstartslopp över 10 km i Hudik. Främste konkurrenten Jonsson lämna in handduken före start och plötsligt stod jag där med pressen på axlarna. Starten gick i alla fall och det blev ett lugnt tempo, jag själv stod för farthållningen, försökte vinka upp Tobias Engblom då jag kände att kroppen inte svarade hundra. Men han ville inte riktigt så jag bestämde mig snabbt för att göra det här till mitt egna lopp, höjde tempot och körde till de andra släppte helt enkelt. Höll sedan luckan loppet ut. Kroppen svarade inte hundra alls och jag kunde inte riktigt ta ut mig idag, och då är det jävligt skönt att vinna och veta att man har mer att gå på.

Kasserade in en fin blombukett och 500 pistoler i presentkortsform på Intersport.

Oroande dock är att jag också nu börjat hosta litegrand, har inte ont i halsen och hade inte heller under loppet men lite hosta somsagt. Tiden får utvisa vad som är på G.

Ännu ett guld till Northug idag också, men idag fick han slita mer på upploppet. Psykspurten biter inte lika bra efter fem mil. En Anders Södergren i form som lok och Northug hade varit rökt idag, garanterat.
Tynell imponerade i Vasan med sin stakåkning, minns jag inte helt fel så har en världsrekordsnotering på stakergometer under 6 minuter, snitt på över 250 W ? Kul också att se Edvard Hamilton hänga med riktigt länge med tätklungan, Edvard var den norrman som jag knep silverpengen på mållinjen av i Otepää under förra årets juniorlandskamp. Och Teodor Peterson imponerar, två veckor sedan var det vinst i ScanCup sprint, och nu 16e Vasaloppet som förstaårssenior. Dessutom vinnare av bergspriset i Evertsberg, 10 000 spänn, lite annan kontrast mot mina fina 500 från Hudik ;)

MVH Anton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar