måndag 20 april 2009

Back in Solle..














Goa gubbar när vi mår som bäst..

De var en underbar vecka i Bruksvallarna! Vädret var på våran sida och allt var bara göttans! En rejäl bränna fick man med, däremot så flagnade man bort i slutet av veckan istället. Blev iaf många fina skarpass med toppbestigningar, bland annat Storskarven i år. Riktigt gó utförsåkning sen..

På helgen var de också säsongens sista tävlingar. Fjällsprinten på fredagen, kändes trögt i prologen, men blev piggare under dagen. En dålig start i semin blev mitt fall, avslutade fort på upploppet men hade behövt ett upplopp som var aningen längre för att ta mig vidare. Vann sedan B-finalen relativt enkelt, så det kändes ändå rätt bra!

Lördagen var 26 km Masstart, borde kanske inte passa mig perfekt. Men de gick finfint, och i loppets mittpunkt med slalombacke på 4 km så tog jag de i mitt tempo och drog inte på mig för mycket syra. Avslutade sedan loppet på näst bästa tid från 13km till mål faktiskt. Blev en fjärdeplats i mål, cirka 10 sekunder efter Northug.

Nu sitter ja här i Solle igen, har kört styrka och lugnare skidåkning idag. Snön håller nog någon vecka till! Fint det. Vädret är förövrigt gött med! Har lämnat in årsredovisning samt utvärdering idag, det blev totalt 592 timmar + styrkepassen. För idag börjar ju det nya skidåkaråret.

Ha de gott,

Anton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar