tisdag 7 april 2009

Cupavslutning Piteå..














Uppför Lundbäcksbranten..

Jag lyckades hinna komma tillbaka formmässigt till Piteå! En sjundeplats båda dagarna är jag riktigt nöjd med faktiskt, även om de kändes som om det fanns mer att hämta och den riktiga toppformen inte var där.

På lördagen öppnade jag kontrollerat, lite ovan sträckan trots allt. Skulle sedan trycka ordentligt sista 3 km men kroppen svarade inte riktigt på samma sätt som väntat. Saknar fortfarande den där sista tävlingsfarten och syratåligheten. Men helt okej blev det trots allt.

Utgångsläget på söndagen såg förhållande vis bra ut. Gjorde en hård uppvärmning, ville riktigt vara med i spelet i början och plocka lätta sekunder. Bra gick det också. Blev snabbt en klunga på 4 pers, jagat ikapp sex sekunder hit och kroppen kändes lätt uppför slalombacken. Tog oss sedan ikapp 3e man i spåret och jag drog vidare. Lite tidigt skulle de visa sig och jag orkade inte de sista 5 kilometrarna, blev tillslut en 7e plats igen.

Detta innebar en femte plats i totalen i år vilket jag får anse som över förväntan. Jag är riktigt nöjd faktiskt. Nästan mest nöjd med jämnheten, placeringsraden i cupen blev; 8a, 6a, 4a, 5a, 5a, 7a, 7a, 7a. Visar på bredd, jag kan åka alla sorters stilar och längd.

Blir en ganska lugn vecka nu, sedan blir det påsklov och Bruksvallarna. Ska bli förbannat gott. Även sista tävlingarna där 17-18 april för året, med bland annat 26km F masstart med klättring uppför hela Ramundbergets liftgata. Gött de med 4 km slalombacke!

Live bli va du gör é till!

Anton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar