fredag 10 juli 2009

Blöta intervaller.

Ösregn, snålblåst, tjock dimma och en lång slalombacke var vyn ja hade framför mig under passet. Körde stavgångsintervaller i Sollefteå, 3 stycken på 13 minuter och en på 6 minuter. Körde tröskel, med puls runt 90-92% av max puls de första 3, sedan på den sista 6 minutaren tryckte jag i ordentligt och gav det sista för lite extra A3+.

Regnet besvärade dock inte mig det minsta idag, det var närmast skönt faktiskt. Kylde precis lagom för att kunna springa i underställströja på intervallerna. Kroppen svarade fint och kunde hålla tempot genom alla intervallerna. Det var ett sånt där skönt träningspass, ja såg inte en själ. Fick fokusera på min träning och ingenting som störde. Riktigt härlig harmoni i kroppen nu, och allt jag gör är förbannat kul. Hoppas den känslan håller i sig så blir uppladdningen inför vinterns tävlingar grymt rolig, precis som den ska vara.

Anton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar