tisdag 17 februari 2009

Vattenfall Cup i Ulricehamn..

Återigen framför burken i Sollefteå, här har man börjat vänja sig med kvicksilvret i botten. Tjugo minus just nu, bet ordentligt i kinderna på dagens pass faktiskt. Men de var vackert, mycket snö och fina spår. Men aningen kallt somsagt..

Helgen är jag nöjd med överlag, det började med sprint på lördagen för omväxlings skull. Gjorde ett bra kval tycker jag, tredje bästa tid, några tiondelar upp. Banan passade mig fint och kroppen kändes riktigt rapp. Kvartsfinalen blev rena sällskapsresan, jag och Johan Martinsson höll de andra bakom oss utan större problem. Sedan i semin la jag mig i rygg på ledarposition bevakade min plats, tog sedan mållinjen först för att kunna välja ett bra spår i finalen. Men de hjälper inte så mycket med bästa spåret när man gör en riktigt kass start, efter mycket om och men så var jag plötsligt sist och försökte förgäves kringla mig förbi. Men de ville sig inte idag, slutade med 5e plats efter spurtuppgörelse. Kändes som om jag hade mera i kroppen, men de tar vi på JSM istället.

På söndagen så kändes kroppen också i bra slag, gjorde ett bra lopp tycker jag. Men det var jämnt somfan, hade bara femton upp till pallen från min sjunde plats. Det är jag nöjd med, och återigen ett kvitto på att jag kan åka distans med. Nu känns det som om jag har etablerat mig där i toppen, vilket känns skönt när det vankas uttagning till nästa års juniorlandslag.

Efter en sådan helg så inkasserade jag 40 poäng i cupen, att lägga till mina andra 81. Det ger just nu en tredjeplats totalt, men det kan bli svårt att hålla då sprintarn Johan endast räknar sina 117 poäng på 5 tävlingar. Men allt kan hända och jag gasar hela vägen in i kaklet.

MVH Anton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar