torsdag 1 januari 2009

Bra start på ett förhoppnings bra år..

Idag började jag dagen med frukost framför tv'n och OS-krönikan. Bommade den häromdagen nämligen. Roligt att se, återuppleva framförallt Usain Bolts 3 monsterlopp, helt sinnessjukt. Att han dessutom är helt avspänd och spexar före han krossar världsrekorden bevisar ju bara vilket idrottman han är, bäst när de gäller, bäst någonsin.

Efter detta bytte jag själv om, vallade skidor, Toko Grön som grund, sedan Blå Extra och på toppen några lager morot för den soom undrar, fäste som satan hade jag iaf. Dunkade sedan av lite impulser innan intervallerna som bestod av pyramiden (2,3,4,5,7,5,4,3,2min). Kroppen svarade bra idag och tekniken stämde fint! Att sedan solen sken, tempen på minus 7 och spår gjutna som i betong gjorde inte saken sämre, idag var det en fröjd! 1.45h blev passet iaf, sen avslutade jag med en 20 min löprunda också. På eftermiddan har jag planerat in ett litet styrkepass :)

Men före styrkan så blir de Tour de Ski, sprint i fristil idag. Vette fasen vem man ska lägga pengar på idag, men ja säger Northug på herrsidan, upploppet passar han som handsken. På damsidan så vet jag inte, alla loppen börjar ta ut sin rätt. Och med Kuitunens lopp igår så får jag nog hålla henne som favorit..

MVH Anton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar