söndag 18 januari 2009

Norrskog Cup.

Det blev en andraplats i dagens lopp, vinnare blev favorittippade Emil Linell på favoritsträckan 10 km F. Själv gjorde jag ett miserabelt lopp ren taktiskt, öppnade alldeles för hårt och fick sänka tempot på andra varvet, försökte sedan trycka på igen på tredje men kroppen var inte lika pigg som jag tänkt. Blev stressigt och dubbelpasset från igår gjorde sig påmint i benen. Men på något sätt är jag ändå nöjd, för jag visar att formen farten från förra helgen inte är så förbannat långt borta. 21 sekunder upp till Linell är t.ex. bra mycket mindre än vad jag var efter i Skellefteå, och då var jag riktigt nöjd.

Imorn bitti väntar morgonstyrka, ska bli skönt att få biffa i lite nån annanstans än i spåret : )

MVH Anton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar