fredag 2 januari 2009

Bror min kan han med

Det blev inte en helt vanlig morgon idag, mormor kom och ropa och ruska mig till liv. Det stod nämligen en stor älg mitt i trädgårn och käka upp våra träd. Rätt coolt och stå och kolla på ändå.
Efter detta så blev det iaf frukost och sedan hjälpte jag farsan och laga bilen, inge stora problem.

Sen har jag varit och kolla på bror min som spenderar helgen med fotbollscup på nordichallens konstgräs. Han regerar på plan, styr hela laget med järnhand, de riktigt syns att han ligger nivåer över de andra på plan. Så jävla kul och se, särskilt när man vet vem som lärt han allt han kan ;)
Matchen vanns iaf med tre mål mot noll, den sista bollen nonchalant inrullad av bror himself.

Imorn äre tävlingsdags igen, tio kilometer fritt på Bergeforsens gamla SM banor, faktiskt riktigt tunga. Men det är inte det jag oroar mig över mig mest, utan det är kylan. Väderleksrapporten säger 13-14 minus, och med full ansträngning på detta så stänger kroppen av de oviktiga delarna på kroppen som händer och fötter. Så det blir till att klä sig ordentligt imorgon..
Här finns startlista för den som vill se! http://www.svenskidrott.se/organisation.asp?OrgElementId=26517

MVH Anton

1 kommentar: