måndag 12 januari 2009

Expect the unexpected..

Det blev en grym helg för min del i ett varmt Östersund! Plusgrader dagen innan följt utav någon minusgrad på tävlingsdagarna resulterade i snabba spår, som gjutet för mig! Och mycket riktigt så lyckades jag också få till ett av karriärens bästa lopp, om inte det bästa. På den klassiska delen fick jag en fin start och hittade en skitfin känsla i kroppen, allting bara flöt. Jag tog inte i kändes de som, så underbart. Stack ut på skatedelen med Calle H från Mora, en riktigt bra åkare! Vi låg där som 3a och 4a, på 4e och sista skatevarvet fick jag dock ge mig. Men luckan bakåt var stor och jag kunde hålla min 4e plats och det är en placering jag är skitnöjd över. För det ger mig ett sånt kvitto som jag verkligen letat efter länge, när de gäller 20 km så har man inte tur och hänger med. Man måste ha kapaciteten, och det precis det jag har kännt att jag haft, men inte fått ut. Men den här dagen kom det.

På söndagen så var jag dock sleten i kroppen från dagen innan, prologen var en riktig syrabomb. Sällan har jag behövt slita så på en prolog, det blev iaf en 10e plats och ja kände att allt under just en 10e plats var bonus idag. Men så i kvarten kunde ja glida igenom i ett helt okej tempo ändå, kände ja hade kontroll. I semin så var jag uträknad med 300m kvar men lyckades hitta krafter långt inne någonstans och fick till en grym avslutning och A-final biljett. Men där tog orken slut, fick en ganska taskig start från mitt ytterspår och kom aldrig riktigt in i kampen om segern men höll iaf Bill bakom mig och det blev en femteplats. Med tanke på prologen så var jag verkligen nöjd med detta.

En av mina bästa cuphelger någonsin, kanske får jag till och med åka JVM i Frankrike på detta. Men det är absolut ingenting jag räknar med, det får jag också se som en ren bonus.

Förövrigt så skrev GLID, skidsport.com en rolig artikel om mig idag. Finns att läsa på nedanstående länk.

http://www.skidsport.com/index.asp?NewsID=6535

MVH Anton

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar